Koninklijke Van der Wees Transporten versterkt haar vloot met de Lastdrager 29, een innovatief en robuust ponton dat speciaal is ontworpen voor de uitdagende transporten waar wij ons dagelijks mee bezighouden. In nauwe samenwerking met de engineers van Shipbuilding Solutions is een efficiënt en doordacht ontwerp gerealiseerd. Dankzij de vlotte goedkeuring van de tekeningen start de bouw nog deze maand.
Een uniek ponton voor veelzijdig transport
De Lastdrager 29 is ontworpen met een drive-in functie, waardoor hoge objecten eenvoudig kunnen worden geladen en vervoerd. Met een indrukwekkend draagvermogen kan er tot 600 ton moeiteloos in en uit het ruim worden gereden. Daarnaast zijn de afmetingen optimaal benut, waardoor het ponton probleemloos over de binnenwateren van Europa kan navigeren.
Door onze jarenlange ervaring met de Lastdrager 19 hebben wij waardevolle inzichten opgedaan, die hebben geleid tot een geoptimaliseerd ontwerp. Dit ponton is ontworpen voor spudpalen, verhaalrollen, ballastsystemen, golfslagbescherming en beach landings, waardoor we onze klanten de hoogste mate van transportzekerheid kunnen bieden.
Samenwerking met Concordia Damen
De bouw van de Lastdrager 29 wordt uitgevoerd door Concordia Damen, een betrouwbare partner met wie wij al eerder succesvol hebben samengewerkt. Vijf jaar geleden bouwde Concordia Damen voor ons de Pieter van der Wees en wij kijken ernaar uit om opnieuw samen te werken.
Samen met de Nikolaas van der Wees (diepgang 1m) biedt de Lastdrager 29 een unieke oplossing voor het vervoeren van zware ladingen onder uitdagende omstandigheden, zoals laagwater, lage bruggen, smalle sluizen en kleine rivieren.
Wij kijken uit naar de komst van dit innovatieve ponton en verwachten het eind dit jaar in gebruik te nemen.

Vlnr: Pieter Baggerman (Concordia Damen), Rick Wansink (Koninklijke van der Wees), Rolf Maliepaard (Koninklijke van der Wees) Chris Cornet (Concordia Damen) en Patrick de Pree (Concordia Damen)
